Omfallsplanering

Jag älskar att ha min Stora hemma. Det blir visserligen jag som får stå för den mesta disken och tvätten, men det är mysigt med sällskapet och han får mig att skratta så att tårarna rinner. Och alla de där klokskaperna. De där som sägs med humor, men som är så träffsäkra att de knäcker vilka terapeutiska råd som helst. Sådant som att det är bättre att ta ett beslut och sedan omfallsplanera, än att inte ta något beslut alls. Eller att livet blir roligare med lite smörstekt vitlök i maten. Att våga experimentera och prioritera. Vikten av att värdesätta sig själv. 
 
Han känner mig alltför väl, men det är bra att få den egna inrutade världen ifrågasatt någon gång ibland. Och den där enkelriktade militäriska ordningen. Den är faktiskt inte så fel alla gånger.

Kommentera här: