Brist på ork och prioriteringsförmåga

Tiden, orken och till viss del lusten att reflektera finns inte längre. Eller så kanske det bara är just nu. Det där utrymmet som krävs för att hitta orden. Det är fortfarande så mycket överlevnad. Jag behöver mer tid för att något annat ska få plats. Får inget vettigt gjort på den lilla tid som ges. Jag tror att det har med prioriteringar att göra. Det där som jag har så svårt för. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska lägga tiden på att fixa grejer, vara social eller bara ligga i soffan och takstirra. Eller om jag ska läsa en bok. Det är mer än takstirr och egentligen orkar jag inte ens det, trots att jag vill. Får slita hårt för att få en enda sak gjord - och att hitta det där balanserade mellanläget känns nästan omöjligt just nu. Alla övergångar suger energi och att bara komma ur pyamasen och in i duschen en ledig dag kan ta flera timmar. Jag fattar inte att det ska vara så svårt. 
 
Så. Däremellan dricker jag kaffe med havremjölk för magens skull, trots att det inte alls är lika gott som vanlig. Jag trappar ut medicin, trots att läkaren tycker att jag ska trappa upp. Jag läker efter operationen, även om det går långsamt. Jag tränar inte, men ska snart börja försöka, och promenerar i väntan på. Jag har skaffat ett konto på en dejtingsajt, trots att jag inte vill dejta, men för att kanske ändå väcka någon slags lust till att släppa in något nytt. Livet rör sig, samtidigt som det står rätt stilla. 

Kommentera här: