Fredag

Jag äter för dåligt igen. Drar in på mat till mig själv när kassan sinar, och slarvar överlag för att jag får så förbannat ont i magen när jag äter. Inte bra. Jag tror ju verkligen att jag skulle må bättre av att gå upp lite i vikt, men den här nya kroppen samarbetar inte riktigt med mig. Det är som att den protesterar mot det mesta, istället för att bli glad för det den får. Men jag kanske bara måste försöka stå ut. Ta mig över en puckel eller två innan det blir någon slags balans.
 
Hur som helst så måste jag skärpa mig. Mest för att jag anar ett samband mellan mina matdippar och mina mooddippar. Jag har blivit deppigare och deppigare de senaste veckorna, och jag har som inget motstånd mot tankesörjan i huvudet. Men idag kom det oväntade pengar från Försäkringskassan, så nu blir det till att handla mat. Och att äta den. Förhoppningsvis gör det skillnad. 
 
Det är fredag. Jag ligger efter i dagsschemat, och mitt i dammsugningen gick munstycket av, så den blev bara halvgjord. Loppan har blivit lovad en tidig hämtning på fritids och det besvärliga är att det är så infernaliskt svårt att göra någonting vettigt efter att hon kommit hem. Men jag ska försöka hålla huvudet kallt och beta av det sista som behöver göras i alla fall. Har jag tur så lyckas jag locka med henne på ett träningspass efter det, men det får bli dagens bonus i så fall. 
 
WTF!

Kommentera här: