Tvivel

Och så kommer den där tviveln över mig. Den som handlar om hur jag är som Loppa-mamma. Tänk om allting kanske ändå bara handlar om att jag är inkonsekvent, har dålig struktur och inte kan sätta rimliga gränser. Precis som det sägs och tänks omkring mig. Tänk om det är därför? Tänk om jag gör fel som sätter kravribban så lågt. För att jag inte tror att hon klarar av högre krav. Tänk om det är därför som härdsmältorna kommer och hon regredierar från åtta till tre år så fort hon inte får som hon vill. Tänk om det är därför som hon inte fixar motgångar och förändringar särskilt bra, eller kräver att allt ska vara på samma lika sätt jämt. Tänk om det är jag som gör henne sådan. 
 
Tänk om det är därför och allt egentligen handlar om att jag borde göra tvärt emot vad jag gör. 

Kommentera här: