Habiliteringen

Idag har jag varit på Habiliteringen. Jag stretade mig dit genom stormvindarna, öste ur mig ett helt lass med frustration och ångest, och gick därifrån med lite lättare steg och medvind i ryggen. För första gången på länge så känner jag faktiskt ett litet hopp om att jag kanske kan få hjälp med rätt saker. Herregud så skönt det skulle vara att få bolla min verklighet med någon som på riktigt förstår vad jag menar. Som lyssnar och förstår, och kan komma med realistisk feedback tillbaka. 
 
 Annars har jag ägnat min lediga dag till att lyssna på Maria Mena, ligga på spikmatta, dricka kaffe vid ett soldränkt köksbord och rent allmänt försökt vila hjärnan genom att bara sitta och slötitta ut genom fönstret. Ro för både hjärnan och själen att på lite avstånd studera de färgsprakande löven som virvlar runt i vinden, och de tussiga molnen som glider förbi på himlen. Tack gode gud för lediga dagar. 
 
 
 
 Kvällen. Har för övrigt varit min och Loppans. 
 
 
 
 

Kommentera här: