Inspiration

Prisa gud! Hallmålningen är klar. Två långa dagar senare. Ä n t l i g e n .
 
Jag har kört non stop idag och målat lister och tak och allt det där som jag har haft ångest över att jag inte har gjort efter den förra klåparommålningen. Lättnaden är ofantlig. Och jösses vad mycket bättre det blev den här gången. Långt ifrån något proffsjobb, men i alla fall bättre. Så nu är det bara till att pimpa vidare resten av lägenheten så att den kan bli den borg som jag vill att den ska vara.
 
Jag antar att det är miljöombytet jag fick i mitt vackra Andrum som har kickat igång inspirationen och lusten, för så här taggad har jag inte känt mig på länge. Jag vill skapa förutsättningar för att kunna må bra i mitt hem. Nu ska det banne mig hända saker. (Och med tanke på att jag alltid dippar så fort sommaren tar slut så är det nog bäst att jag skyndar mig medan jag har livet kvar i mig.)
 
Samtidigt kan jag inte släppa tanken på Hälsingland. På hur mycket bättre jag mår när jag är där. På hur mycket mer ro jag får i kroppen när sammanhanget liksom är mindre. När intrycken är färre och tempot lägre. När jag bor nära havet. Jag är ju rätt säker på att jag är en sådan som borde bo på landet. Och tänk vad sorgligt och bortkastat att harva på ett helt liv utan att må särkskilt bra - om det finns ett annat ställe där en kanske faktiskt kan må bättre. En del av mig skulle vilja att jag kastade mig ut. Packade väskan och flyttade. Bara tog steget. Men jag är inte riktigt där än. Jag vågar inte. Det känns för stort. Jag är rädd för att lämna det trygga, och rädd för att bli för ensam. Men jag ska inte släppa tanken. Det lovar jag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Annika:

skriven

En del av det fina med hälsingland är nog att du inte har vardagen där, inte lika mycket borde och måste. Om du flyttar dit vardagen så kommer borde och måste med, och då är det inte samma andrum längre... Landet är vila så länge man åker dit för att slippa vardagen tänker jag.

Svar: Jo, sant. Men det är något mer där också, som jag tror skulle ge mig mer ro oavsett.
Thegra

Kommentera här: