Hjärta eller hjärna?

Att lägga de där viktiga livspusselbitarna på plats. Det är fasen inte lätt. Hur får man till det?
 
Jag grubblar över jobb och boende. Längtar efter ett jobb som jag tycker om och brinner för, och önskar att jag kunde landa i ett boende som ger mig mera ro. Det finns små drömkorn långt där inne, nära hjärttrakten, men de är nästan inte synliga och jag vet inte hur stor plats jag ska låta dem få - eller ens om det är dags att plocka fram dem. Hur som helst så vet jag inte hur det skulle vara möjligt att få dem att växa till någon slags sanning. Hur mycket hjärta och hur mycket hjärna kan jag vara liksom?
Jag har svårt att må bra när hjärnan får bestämma mest, och egentligen tror jag mer på hjärtat, men ibland behövs det där rationella för att bana väg för känslan. Frågan är vart jag befinner mig just nu?

Kommentera här: