Fel

En ledig bonusdag med Loppan. En sådan där som skulle kunna bli mysig, men som inte blev bra nästan någonstans. En dag när hon mest var sur och allt blev fel. När jag råkade få flera sexor i rad på Fia-spelet, var tvungen att svara på ett samtal precis när hon ville säga något, och hon låste sig och kröp in under köksbordet när hon skulle tillbaka till den andra mamman. Hon har haft mycket att förhålla sig till det senaste dygnet, med övernattning hos kompis och så en ledig dag med mig, och jag fattar att det är svårt för henne att gå från det ena hemmet till det andra. Men när det blir för mycket av det där sura under en hel dag och hon vägrar att kliva ur bilen när jag står ute i 10 minusgrader och försöker lirka - då kan även jag sura ihop.
 
Och så blir det ännu mer fel. Att säga hej då till en ledsen Loppa med mamma-hjärtat i tusen bitar i en ekande trappuppgång och inte kunna göra om och göra annat. Det suger riktigt fett. 
 
 

Kommentera här: