Inte redo

Det här med förändringar. Det är ju inte min grej. Tiden går så fort och snart byter jag jobb, men jag känner mig inte alls redo. Jag ser inte ens fram emot det, utan känner mig mest bara stressad. Plötsligt vet jag inte ens om jag vill. Saker och ting har förändrats och nu är det ganska bra där jag är. Nya kollegor och arbetsuppgifter som egentligen inte kräver så mycket av mig. Det nya jobbet kommer att kräva mer. Tänk om det bränner ut, trots att det är något som jag verkligen vill göra. Tänk om jag pajar något. 
 
Jag fattar att det är min rädsla som spökar. Olusten inför förändringar. Och jag vet att jag aldrig kommer att känna mig redo, oavsett hur länge jag väntar. Jag måste prova det här, annars kommer jag att ångra mig för alltid. Går det inte så går det inte, men då vet jag i alla fall. Och går det så är det ju fantastiskt. Men förändringen - jag gillar den inte. Faktiskt inte alls. 
 
 

Kommentera här: