Det som nöter

Idag är jag inte stabil inuti.
 
Idag känns det lite extra av allt, och helst skulle jag bara vilja dra en filt över huvudet och inte komma fram förrän det värsta dragit över. Bara vara helt för mig själv. Men nu finns det en bubblig Loppa och en ännu bubbligare övernattningskompis som behöver mig närvarande, så jag försöker att värja mig så att jag inte försvinner bort. Det går, men det tar mycket kraft. Jätte. Vissa dagar skaver helt enkelt mer än andra. 
 
(Och det stressar mig något så ofantligt när två småloppor vänder upp-och-ned på huset, tar slut på den dyra, nyinköpta gaffa-tejpen, kräver min uppmärksamhet i lekarna, använder alla rena lakan till kojbygge och spiller ut saft på den vita mattan. När allt det vanliga liksom välts över ända. Kanske blir skavet lite extra påtagligt just därför.)

Kommentera här: