Noll poäng

Jag vabbar. Jag städar, jag tränar, jag jobbar när jag inte vabbar, jag skjutsar katter till och från veterinären, jag knyter på och av tratt, jag fixar och donar - och det är rätt bra om jag summerar. På ett plan orkar jag hur mycket som helst just nu. Jag står starkare än jag har gjort på fem år. Men samtidigt. På ett annat plan känner jag mig så ofantligt trött och slutkörd. Sådär så att jag skulle vilja få sova flera dygn i sträck. Ändå åker jag och tränar. För att jag vill träna. Jag vet att natten kommer att bli alldeles för kort, och att jag ska upp tidigt i morgon för att åka till exfru och vabba vidare. Sedan måste jag kasta mig iväg för att fixa och dona en massa igen innan Stora kommer hem. Det kommer max att bli en halv dags vila efter det, sedan kommer Loppan tillbaka till mig igen. Och efter det - nada vila. Ändå åker jag och tränar ikväll, istället för att gå och lägga mig tidigt. För att jag vill. 
 
Och egentligen har det här ingen poäng alls, förutom att jag orkar hur mycket som helst, samtidigt som jag inte orkar alls. Och jag vet inte riktigt vilket race jag ska köra. 

Kommentera här: