Ren

Helveteskval. Jag läser om medicinbiverkningar och känner så starkt att jag skulle vilja vara medicinfri. Jag vill inte ha en massa gifter i min kropp. Jag vill bara inte. 
 
Men jag vet. Jag har precis börjar med en ny och det gick ju inte så himla bra att vara helt utan. En del av mig hoppas verkligen på att känna skillnad. Att kunna känna livsglädje igen och ha ett fungerande liv. Tänk om rätt medicin skulle kunna ge mig det.
 
Ändå våndas jag. Jag vill inte. Alla piller jag stoppar i mig får mig att tvivla på vem jag är. Under alla lager. Vem är jag på riktigt? Jag vill vara ren. Vill inte att min lever ska behöva kämpa med en massa kemiska substanser. Vill inte ha en massa biverkningar eller hela tiden gå och undra vad som är vad. Jag. Vill. Inte. 
 
Jag vill lära mig att sova igen. Helt av mig själv. Jag vill känna mig levande. Helt av mig själv. 
 
Eller så är jag en person som behöver lite kemisk hjälp på vägen. Men hur vet jag?
 
 

Kommentera här: