Inspiration

Jag har kommit på att jag kan lyssna på Sommarprat medan jag duschar eller lagar mat, för då har jag en liten stund för mig själv när jag inte krävs på samma sätt. När Loppan fixar att jag gör något eget en liten liten stundOch jag njuter och låter mig inspireras.
 
Jag lyssnar på Sanna Lundell som kommit på att en kanske måste dö några gånger innan en verkligen kan börja leva. På Nilla Fischer som står för sin kärlek och lyfter de förjävliga facto att manliga fotbollsspelare på världsnivå tjänar fyrahundra gånger mer än kvinnliga (!) På Leila Lindholm som skapar sitt eget livsutrymme för att inte kvävas, och harmoni i sitt hem för trygghet och trivsels skull. På Johan Rockström som levererar skräcksanningar om vad vi människor gör med miljön. Och på Kjell Enhager som ger förslaget att skapa en sorghörna hemma där en kan tillåta sig att sörja om behovet finns. För att inte låta det ta över hela livet.
 
Jag älskar att få nya tankar från andras ord. 
1 Jessica Jansson:

skriven

Jag älskade Kjell Enhagers glassboomerang!! Nillas snack gillade jag också. Leilas tyckte jag mest var prat...

Svar: Bra Sommarprat förgyller verkligen sommaren. Jag älskar att sitta/ligga/gå omkring och lyssna på dem. Jag tyckte att han från Expo var bra också, Daniel Poohl. Och så Karin Volo.
Thegra

Kommentera här: