Överkurs

Och någon frågar; "känns det som att hjärnan liksom kokar inne i huvudet på dig?"
 
"Eh. Ja. Fast det har den gjort länge. Jag går på torrkokning nu och när som helst kommer det att börja brinna." (Jag tycker att jag har försökt att tala om det. Är jag verkligen så otydlig? Eller är det så att det faktiskt inte går att göra något åt det?)
 
"Men har du prövat att bara ha en måste-sak per dag?"
 
" Fast alltså. Jag vill gråta och får tryck över bröstet för att jag måste klä på mig på morgonen. Jag får ångest när jag måste gå på toaletten. För att det gör mig stressad. Jag vill skrika när det är dags för mat. För att jag varken orkar laga eller äta den. Det gör ont att behöva tänka och det känns som att min hjärna ska gå sönder när mitt barn sjunger..."
 
(Jag har bil och barn och jobb och fritid och vänner och katter som liksom finns oavsett, och massor med saker som inte kan vänta - hur gör man bara en sak?!). 
 
 

Kommentera här: