Befrielse

En kort stunds andrum. Stora tar med sig Lilla till Hemköp och jag får tjugo minuter för mig själv att packa upp mat på. Befrielse. Nu sitter de och spelar datorspel tillsammans och min hjärna får ännu en stunds vila. Bara att kunna laga middag utan att någon står och drar i mig, och att jag får utrymme att samla ihop mig efter jobbdagen - ovärderligt. Jag känner mig så trött och så sliten, och den där ångestklumpen i magen gör det svårt att andas fritt, men det är äntligen fredag, den nykastrerade katten har slutat kasta sig mot väggarna för att få av sig sin tratt, jag har fått antibiotika mot mina överjävliga ögoneksem, det är bara några timmar kvar på den här dagen och snart får jag sova. Jag ska försöka att hålla mig så mycket här och nu som möjligt tills dess. 
1 anna omlitetochstort.wordpress.com :

skriven

Men så annorlunda det ser ut när jag kommenterar från mobilen!

De där stunderna är värdefulla! Bara vetskapen om att det inte är jag som ska natta barn gör att livet känns lättare. Tänkte krypa ned i sängen med en ljudbok redan vid åttatiden :-)

Här finns också en nykastrerad katt!

Kommentera här: