Vab-dag

Jag är hemma med liten sjuk Loppa idag. Trots en hel veckas feber hos den andra Mamman så har hon inte friskat på sig, så idag blir det doktorsbesök. Utmaningen blir dock att försöka behålla något slags lugn och en lagom underhållningsnivå här hemma -  med en lättirriterad sjuåring som är för pigg för att ligga nedbäddad i sängen, men för sjuk för att orka göra något som tar bort rastlösheten. Joråsåatteee....
 
Och i bakhuvudet tumlar tankarna omkring som vanligt. Jag tror att jag skulle behöva vara mer i relation. Det är ett stort hål i mitt liv på den fronten. Jag är alldeles för ensam alldeles för ofta. Och känslan av samhörighet, den saknas. Att höra ihop med någon eller att vara en del av något. Vi kanske inte är gjorda för att leva utan en nära vuxenrelation, trots allt...?
 
Jag känner starkare än på länge att jag skulle vilja bo i något slags kollektiv. Samla de bästa människorna någonstans i närheten av naturen, där vi lever så ekologiskt vi förmår och äter hemodladpotatis från vårt eget land. Det tror jag skulle vara något...

Kommentera här: