Bara vara

Känner mig ödeligt ledsen inuti och försöker pigga upp mig själv med en egodag utan krav på vare sig städning eller sociala aktiviteter. En bara-vara-dag där det som finns får lov att finnas utan att bli värderat.
Har kickat på jympa-golvet (med mig själv i mitten), surfat runt bland snygga haremsbyxor (måste ha!) och potentiella jobbskor, druckit veckans godaste kaffe, tänkt lite alla möjliga tankar (mest behagligt grunda) och funderar på att ge mig själv en stunds meditationsvila (för kropp och själ).  
Det är klart att jag "borde" en massa saker istället. Typ, damma, dammsuga, plocka undan de förbannade vinterskorna som jag fortfarande inte har plockat undan, fila lite på ett nytt Friskis-pass, åka till apoteket, och ta en tur till biblos. Men inte nu. Det får bli sedan, eller en helt annan dag. Jag behöver få ta det som det kommer idag. 
 
 
                     
Ibland får man ta vad man hittar i
strumplådan. 
 

Kommentera här: