Bara sudd

Nä alltså. Jag hittar mig inte.
 
Vem är jag i den här världen? Vem vill jag vara? Vart vill jag vara? Vad vill jag göra?  
 
Jag vet banne mig inte. Och jag är less på att inte veta. 
 
Jag tror att det har med sammanhang att göra. Jag känner mig inte som en del av någonting. Det är som att jag står lite utanför allt och alla. Är med lite här och var, på ett hörn, men har ingen given egen plats. Det gör mig suddig. Och jag försöker att titta inåt för att åtminstone hitta någon slags hemlig önskan, men det är lika otydligt där. Det är som att allt bara svävar omkring. Om jag försöker att förvandla det till ord så får jag bara tag på lösryckta fraser som jag inte får ihop till något helt.
 
Andlighet, kärlek, yoga, gemenskap, liv, kraft, lust, längtan, intensitet, natur, hav, värme, äventyr, kreativitet, harmoni...
 
Vad ska jag göra av det liksom?
 
 
 

Kommentera här: