Måndag efter vårig helg

Att ta sig igenom en helg med Loppan och en kraftlös kropp är alltid en utmaning. Jag orkar inte så mycket. Men jag har varit mer närvarande än på ett tag, och till största delen har vi haft det bra. Vi har haft hemmamys, hängt i mina barndomskvarter (på gott och ont) och lunchat i solen med fin vän (som var den bästa för länge sedan, men som jag sällan träffar nu för tiden - men coolt att vi ändå finns kvar i någon form). Och så har vi promenerat i skogen. Jag har visat Loppan var jag grävde ned en skatt när jag var liten, var myrorna bor, och vilken sten man kan klättra upp på om man vill resa till fantasifulla länder.
 
Barndomsradhuset väcker många tankar och känslor, och till viss del är det sådant som tröttar ut, men jag har ändå lyckats rätt bra med att inte låta dem ta för stor plats. Allting är som vanligt ganska ordlöst...
 
Idag, måndag, fryser jag om fötterna och laddar inför anställningsintervju. Den första av tre den här veckan. Egentligen orkar jag inte, men jag måste, så jag ska bara försöka att bita ihop och göra det.
 

Kommentera här: