Inte så dumt ändå

Hurra för mig och det som var igår! En lång lång jobbdag, men jag gjorde två helt egna Hälsokontroller för första gången, fick en egen namnskylt och blev bjuden på lunch av en snäll kollega som inte ville lämna mig kvar med min matlåda när alla andra åkte iväg och käkade på Golfklubben. Det hade inte varit några som helst problem för mig att sitta kvar ensam och äta lunch, men jag uppskattade gesten och det var trevligt att få hänga med....
 
Men det allra bästa var att jag lyckades övertala mig själv att åka in till stan direkt efter jobbet, för att träffa fina ex-kollegan (med de brunglittrande ögonen). Egentligen orkade jag inte. Som vanligt var jag tvungen att ta något slags beslut för att ändå göra det, och jag är så glad så glad att jag åkte, för det var en finfin kväll med god mat, intressant prat och ett glittrande sällskap. Jag njöt av varenda sekund, och tillät mig, trots att "ful-dum-och-idiot-tankarna" försökte tränga sig på och förstöra allt. Jag tillät mig. 

Och återigen känner jag mig tacksam för att jag börjar ta mig upp ur det svarta hålet, och för att det finns så fina människor i min närhet. 

Kommentera här: