Summa summarum

Swosh! så var det måndag igen. Helgen har varit knökfylld av sjuåringsfirande och har inte direkt lämnat något utrymme för soffslappande, men jag är rätt nöjd ändå. Det har gått bra, varit stundtals riktigt mysigt, och Loppan har glittrat av födelsedagspirr (varvat med små och stora sammanbrott över livets alla bökigheter). Jag tror att hon fick en bra sjuåringsstart. 
 
Idag har hon, Lillebroren och den andra mamman tagit tåg och buss till Dalarna, där de ska vara på läger ända fram tills på fredag, och plötsligt är det helt tomt här hemma. Bara jag och knaskatten. På gott och ont.
Jag har jobbat min första dag på det andra extrajobbet och känner mig lagom mosig i huvudet. Jag var förstås skiträdd innan jag åkte dit, och känner mig som alltid som en mindre kompetent syrra än alla andra, men det var ändå okej och jag tror inte (hoppashoppas) att det blir lika hemskt som på KS-jobbet. En får se hur det blir i morgon...
 
Annars har jag legat på stranden för första gången i år (snabbt hem efter jobbet, ned med handduk, kaffetermos och hörlurar i en påse och så iväg!), och till och med tagit ett dopp i det iskalla vattnet. Gudomligt skönt med lite egentid. Nu dricks det vin, lyxas Ben&Jerry´s och städas det. Innan nio lär den här tanten sova. I morgon ringer larmet klockan 05.15...
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: