Tillit

Försök till fokus-byte. Det där lilla. Att sitta tillsammans med en sjungande Loppa och bygga pärlplatta. Eller att skratta med både Stor och Liten vid middagsbordet (så sällan det händer). Eller att gosa med en varm katt. Sådant som gör tillvaron lite mera greppbar och begriplig. Värdefull. 
 
Jag försöker att ta till mig ett nytt mindfulness-knep. Försöker föreställa mig hur jag hittar en trygg och lugn plats inuti, som jag kan vara på när det stormar utanför. Så att den fysiska kroppen liksom blir en slags sköld däremellan. Det går sådär, men jag tycker att det är smart så jag jobbar på saken. Måste hålla mig fast vid något så att jag inte inte kraschar totalt. 
 
Och jag tänker; kärlek, kärlek, kärlek. Tillit, tillit, tillit. Det kommer att bli bra. Väl?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: