Insikt

Läskig insikt. Om jag stängde ned Facebook och min dator så skulle jag knappt finnas. Det skulle bli tyst och helt isolerat runt mig, rent socialt. Så många av mina mänskliga kontakter som sker över Facebook. Människor som jag tycker mycket om, men som jag nog lätt skulle falla bort ifrån om vi inte "sågs" på nätet lite då och då. Där själva kontakten inte är så manifesterad. Och telefonkontakt... jag ringer inte till någon, och det är knappt någon som ringer till mig. Jag har svårt för telefoner. Svårt för det där första steget att ringa eller svara, och att sedan inte veta hur länge samtalet ska pågå, eller om jag stör om det är jag som ringer...
 
Det känns sorgligt och läskigt att tänka så, men samtidigt är jag just nu så otroligt trött på Facebook. Just nu får det mig att känna mig ensam oavsett. Så jag borde kanske koppla ned och gå under jorden i alla fall. Om inte annat så för att se vad som händer med mig då...
1 Selma:

skriven

Har haft samma tanke om Facebook, att man bara har vänner där. Jag tänkte ta tag i mig själv och ha en eller två som jag ringer till i alla fall, jag blir ju glad när nån ringer till mig.

Svar: Ja, det hänger ju på en själv också. Såklart. Smart att "satsa" på ett par relationer, om inte orken eller förmågan riktigt finns. Kram!
Thegra

Kommentera här: