Inse och acceptera

En jobbledig men totalt fullbokad torsdag. Det har varit psykologbesök, begravning och födelsedagsfirande, ett borttappat och återfunnet Visa-kort och en kidnappad husnyckel. Och så ett par timmars bilkörning och massivt köande på det. Jag känner mig som en urvriden trasa. Dels på grund av alla känsloyttringar (det absurda i att åka från psykolog till begravning till födelsedagsfika), men framförallt på grund av allt hit-och-dit-flängande och de knappa tidsmarginalerna mellan varje stopp.
 
Herregud, jag måste verkligen trappa ned och skala bort.
 
Det var ju precis det vi pratade om hos Alviks-guldkornet, men sedan gick resten av dagen i alla fall i hundranittio. Duh. Hon försöker få mig att inse och acceptera mina begränsningar. Eller kanske snarare...mina gränser. Att andra klarar av ett visst tempo och livsinnehåll innebär inte att alla gör det. Och jag är jag liksom, så dumt att hålla på och försöka nå upp till någon annans nivå och sedan hålla på och sparka på mig själv för att jag inte lyckas eftersom jag faktiskt inte pallar. Det är verkligen inte bra för mig. Så jag ska försöka ta till mig det hon säger; inse och acceptera mina gränser (och begränsningar). Inse, acceptera och även agera i enlighet med det. På något sätt måste jag, för jag känner mig helt utbränd efter bara två veckors återgång till vardagen, och det håller ju inte....
 
Men det var ett bra psykologbesök, en fin begravning tillsammans med människor jag tycker om, och även om födelsedagsfirandet blev lite kort och nedtonat så kändes det viktigt att åtminstone få komma dit och säga grattis. 
1 Anonym:

skriven

Alltså! Det är en så märkligt känsla hur mycket jag känner igen mig i det du skriver...
Det skulle kunna varit jag om jag bara kunde formulera mig så fint, talande och beskrivande som du...
Vi kommer att klara det här! Sen att vi kanske ibland kommer behöva stöd på vägen är en annan sak...
Kram

Svar: Tack. För fina ord och pepp. Det är alltid skönt att inse att en inte är ensam...
Ta hand om dig!

Kram
Thegra

Kommentera här: