Hej onsdag!

En sån där natt igen. Där mardrömmar varvas med tröstlösa vakenstunder och jag vaknar insnurrad i svettiga lakan, med en härligt bakfylleliknande huvudvärk och mörbultad kropp. God morgon onsdag, liksom.
 
Mardrömmarna avlöser varandra om nätterna just nu, och när jag inte befinner mig i dem så håller den inflammerade ryggen mig vaken. Samtidigt försöker jag att trappa ut de små vita sömntabletterna som jag har haft i två års tid, eftersom jag misstänker att de trubbar av mig och gör mig seg i skallen även på dagtid. Men det är svårt att vara som folk när man inte får sova ordentligt också, så jag vet inte. Dilemma indeed. Hur ska jag kunna hitta mig i det här virrvarret?
 
Annars. En hemmahasardag med bokläsning, småfix och påläsning inför nya jobbet. Och så ett avbrott för fika med finfina vännen från det gamla jobbet (guldstund). Jag funderar vidare på det här med separationsångest och anknytning - om behovet att möta dået för att få en större förståelse för nuet - och på var jag behöver sätta upp mina gränser framöver för att må bra. Konstaterar återigen att det är bra för mig att skriva, för det får mig att se både grus och guldkorn lite tydligare, och att snarkande katter är rätt rogivande för en själ som har svårt att sluta fladdra. 
 
Tänder nya presentljusen, knaprar vaniljskorpor och väntar på att tonårstrollet ska komma hem...
 
 
 
1 katarina:

skriven

Hejja dig som byter ut små vita tabletter mot skorpor och tända ljus...:)
Det är mod.

Svar: TACK! <3 Det är fanimej inte lätt, men det känns som att det är dags nu.
Thegra

2 Anonym:

skriven

Kanske samband mardrömmar och medicinnedtrappning? Stå ut och fortsätt minska.

Svar: Kan ju vara. Jag ska försöka att hålla ut. Tack!
Thegra

Kommentera här: