Grått nytt hår!

Idag drömmer jag Ikea-drömmar och försöker att mysa till det med sprakande ljus och rykande varmt kaffe. Har nyss skjutsat ex-Fru, Loppan och Lillebror till tåget, och som alltid blir jag förvånansvärt melankolisk när de ska åka upp till ex-Frus barndomsland. Jag tror att det är minnena från när vi var en hel familj som ställer till det, och det faktum att Västernorrland ligger väldigt långt härifrån. Det blir liksom så påtagligt då, att jag inte har min Loppa hos mig. 
Att det är nyårsafton tänker jag inte så mycket på. Jag ska alldeles strax åka och jobba, och försöker att samla kraft inför det istället. Lär knappt märka av att det nya året firas in på andra håll. Och det gör inget. Tycker inte att det är så mycket att fira ändå. Känslan av nystart gör mig mest nervös och lite sorgsam, men självklart hoppas jag på ett fint år med många glittrande möten, nära relationer, en lugnare själ och en hanterbar tillvaro överlag. 
 
Virvlar ut min varmaste kram till er fina guldkorn!
 
 
 

Kommentera här: